Bosal tłumiki czy Walker

Tematy

gifoland

Właśnie jestem na etapie wymiany mojego 1.3 na 2.0 i w związku z tym mam pytanie: jakie macie układy wydechowe w swoich kantach?
Chciałem założyć u siebie oryginalny tłumik środkowy od 1.8 GTE ale nigdzie ani u mnie w mieście ani w Szczecinie nie mogę takowego dostać (no chyba że Bosala albo Walkera za ok250 PLN) i teraz zastanawiam się czy nie podpasowałby do kanta wydech z łezki 2.0?
Za każdą pomoc będę wdzięczny
P.S.
Czytam to forum od jakichś 3 lat a to jest mój pierwszy post

Moi goscie od tlumikow twierdza ze bosal i walker to praktycznie ta sama calkiem dobra jakosc, z ta roznica ze w walkerze szybciej leca rury i cos w tym jest mam walkera i pomimo ze tlumiki jeszcze jako tako to rury juz kombinowane wymieniane. Teraz kupuje bosala zobaczymy. Alternatywa niestety nie dla mnie jest asmet i inne bardziej lokalne produkty pewnie wytrzymaja troszke mniej km, ale za to sa tansze. Nie zapomnij tez zapytac w ASO o optifita, mozna sie zdziwic cenami pozytywnie

Miałem montowanego Bosala (końcowy) u siebie w E9 - jakieś dwa lata temu z montażem płaciłem chyba 230zł. Później rok temu Walker środkowy- ok. 250zł. Ten tylny Bosal po 2 latach i 40tkm wyglądał bardzo dobrze - zwykły polski tłumik po 6 miesiącach był skorodowany.

PS. Kiedyś mówili w TVN Turbo, że bardzo ważna w tłumikach jest wartość ciśnienia zwrotnego (chyba tak to nazwali o ile dobrze pamiętam). Trzeba przy wyborze bardzo uważać, bo źle dobrany tłumik może np. spowodować uszkodzenie uszczelki pod głowicą.

Witam.
Muszę szybko kupić tłumik końcowy do mojej eski, ponieważ obecny uległ uszkodzeniu mechanicznemu i strasznie mi, za przeproszeniem, pierdzi i klekocze. Szukałem trochę w necie i znalazłem firmy Walker za 280 zł, a w lokalnym sklepie jest firmy Asmet za 200 zł, Bosal za 450 zł. Czy miał ktoś doczynienia z wyżej wymienionymi firmami i co byście polecili? Teraz mam taką owalną ładną końcówkę, ale ona jest na stałe zamontowana. Czy w nnowym też będzie taka czy zwykła rura i za końcówką będę musiał się dodatkowo rozejrzeć?

Szukam właśnie po katalogach producentów tłumików do naszych "fałek" tłumika środkowego do mojej maszynki. Jednak jestem delikatnie mówiąc - zaskoczony, ponieważ w żadnym z tych katalogów nie znalazłem tłumika środkowego konkretnie do mojej wersji silnika. Występują głównie do silników 90KM.

W związku z tym mam 2 pytania ( pierwsze z nich jest być może głupie, ale ja tego nie wiem):

1. Czy tłumik środkowy do V40 Diesel 90KM jest identyczny jak do wersji 95KM?
2. Czy mieliście do czynienia z takimi firmami produkującymi tłumiki jak: BOSAL, TESH, ASMET, IZAWIT, WALKER, POMOSTRÓW? Jeśli tak, to jakie są wasze opinie na ich temat.

Z góry dzięki za info

[ Dodano: 2008-07-07, 23:56 ]

Ja polecam Bosala z zamienników,ewentualnie Walker...reszta wygląda jak zrobiona nogami,brak mocowania rezonatora/obciążnika przy tłumiku środkowym,mocowania zmienione żeby było łatwiej i taniej je produkować,trwałość też nie zachwyca i lubią być głośne...tylko cena przyciąga do nich bo są 2 razy tańsze...tylko czy warto?

Hmm warsztatu ani ASO nie doradze bo nie moje okolice.
Co do JC to jest to szmelc ale i sporo tanszy od innych zamienników (obecnie mam od nich sworznie - na razie ok 4 tkm i jest ok oraz moduł ktorego jeszcze nie zalozylem ale dalem za niego 110zł gdy w intercarsie za EPS chcieli 370zł). Filtry: powietrza- bądź jaki, oleju- oryginał (ok 30zł), paliwa- raczej też oryginał. Klocki jakies markowe- tu sie nie znam. Tłumik to musisz sie udać do jakiegoś zakładu ktory sie tym zajmuje i oni Ci coś dobiorą (Ulter, Bosal, Walker lub jakis tanszy polski zamiennik).

PS: Piszesz ze straciłeś moc. Może to być wina zatkanych tłumików, może filtr powietrza, a moze (i tego sie obawiam) rozrząd przeskoczył o jeden ząbek (jedyne objawy to brak mocy i wieksze spalanie). W tym przypadku jesli nie masz na oryginał to kup paski Mitsuboshi=oryginał i rolki Koyo.
Pozdro Łukasz

Witam, chciałbym poruszyć zapewne znany juz problem tłumików. Jestem na wymianie i zastanawiam sie jakiej marki tłumik sobie sprawić żeby nie mieć zbyt szybko następnej wymiany. Czy macie jakaś upatrzoną 1 konkretną markę, może Walker albo Bosal??

Pozdrawiam
slawas

ps. to nie ma być wymyślny, sportowy wynalazek, tylko najzwyklejszy ale zarazem solidnie wykonany tłumik ;)

Ja mam prawie cały układ walkera tzn. oprócz dwururki (bosala) ostatni tłumik zmieniałem 2 lata temu a środkowy w tym roku,
jestem z nich zadowolony, jest cicho i nic nie rdzewie, renia jeździ na gazie i parkuje pod chmurką,
bosal też podobno jest niezły, ale wolałem dorzucić parę groszy i mieć święty spokój na parę lat
jednym słowem polecam tłumiki walkera

Ja za rurę pomiędzy tłumikami dałem 80zł jakieś rok temu, za ostatni walkera 270zł, niestety bosala nie mieli, pewnie byłby tańszy, na ten czas kończy się u mnie pierwszy tłumik i jego ceny nie znam, części kupowałem przez znajomego w lublinie w sabacie na budowlanej, ale sporo było z tym zamieszania
moim zdaniem 780zł to troche wygórowana cena,
Tombog czy 780zł to cena za same graty czy policzyli ci razem z montażem?
w sumie jestem za walkerem u mnie środkowy tej firmy wytrzymał co najmniej 200 tys. km, nie wiem czy nie więcej bo znam historię auta tylko 200 tys. km wstecz


Podzwoniłem i oto rezultaty:

ASO oryginalny końcowy tłumik do mojej Fabki - 700 zł, Płóciennik - 210. Montaż 160.

Zakłady zajmujące się wymianą tłumików - koszt całkowity:

    - Polmo Ostrów 190;

    - 250 Bosala;

    - 210 Płóciennik

Walker czy inny - nierozpoznany.

Wynika z tego, że oryginał trzy razy droższy ale jak mniemam, nie będzie trzy razy trwalszy więc nie warto (chyba) przepłacać.




ale ja bym chciał taki zwykły najzyklejszy tylko napiszcie mi jaka firma naleprza żeby tak szybko nie przerdzewiał

Od tych 5 lat mam nowy tłumik prod. polskiej, który kupił mój ojczulek na giełdzie i praktycznie nie ma śladów rdzy (ale nie wiem co to za firma). Zatem jednak to trochę loteria, ale firmowy produkt nie powinien zawodzić. Może Bosal, Walker? Nie mogę polecić, bo nie miałem takowych.

dzieki, bardzo ciesza i krzepia Wasze opinie
318i wymaga drobnych jeszcze poprawek mechanicznych jak wymiana hamulcow, jakas sprezyna i pewnie cos by sie znalazlo.
natomiast 325 czekaja powazniejsze zabiegi upiekszajace i poprawiajace. zastanawiam sie nad swapem i juz prawie dec. zapadla, ze bedzie to 3.0 D, ale troche sie wytsraszylem nakladow pracy(chcialem robic to we wlasnym zakresie przy pomocy kolegi) i kasy(gdybym robil to w KSR). srodek, czyli fotele pojechaly juz do tapicera i czkam teraz na efekt, bo nie wiem, czy dawac tez boczki do obszycia w takim samym materialem(oryginalny jest nie do zdobycia) jak srodek foteli. boki siedzen beda w skorze tak jak jest teraz w oryginale i dobrze by bylo gdyby wszystko do siebie pasowalo.
jak ktos ma jakies ciekawe pomysly to poprosze, byle nie typu wstaw tam spojler, a wydech jak dzialko plazmowe wlasnie, kwestia wydechu - jakies sugestie jakiej firmy, gdzie i za rozsadna kase mozna kupic? bosal, walker to wiem, ale to spory wydatek i wcale nie taki znowu najlepszy bo ostatni tlumik bosala wytrzymal w niej moze ze 3 lata i teraz wyglada jak sito.

pozdro,


oryginalnie byl wrzucany ostatni tlumik BOSALA
Ja wiem ze oryginaly robil walker
A tak przy okazji cen wydechow - jak macie mocne nerwy to dowiedzcie sie ile kosztuje przedni tlumik do 320 (ten podwojny, razem z katalizatorem) Mi po znizce zaspiewali ponad 3000 A wiec panowie, szanujcie swoje wydechy

Ja jakis czas temu w m30b30 zrobilem uklad wydechowy tak jak ma e30Arek, Efekt byl taki ze odczułem troche spadek mocy i dynamiki a koncowy zaczął pierdzieć a gdy mineło poł roku to sie wypalił na amen. Teraz aktualnie mam cały ukł. bosala używany z e32 i odrazu lepiej mruczy jak kotka Polecam ci wstawić tłumik środkowy dwu rurowy ale dobrej firmy Bosal lub Walker o Polmostrowie zapomnij szkoda kasy lepiej dołożyć i mieć porządny.

Ja miałem założony ten tłumik jak kupiłem autko, poprzedni właściciel założył go rok przed sprzedażą i padł mi w sumie po okresie gwarancyjnym, który daja na 1,5 roku. Wg mnie kolejne w drabince sa Bosal i Walker a potem produkty oryginalne. Roznica jest nie tylko w dlugosci zycia ale I dzwieku. No ale cena… a teraz mam komin firmy POLMOSTRÓW i zobaczymy co z niego będzie narazie jest ok

Cytat:
To podobnie jak do GT 16V tylko Bosal i Walker oba ponad 500zł :evil: a w Poznaniu chcieli mi wsadzic do 2000 tłumik od GT 16V za 150 zł :P ale niebardzo pasował wiec wsadzili od Calibry :P

Pytanie do użytkowników C20XE - Tłumik
  Wiem, że jest pełno tematów na temat tłumików, ale akurat tego znaleźć nie mogłem, dlatego proszę o nie zamykanie.

Mianowicie, muszę wymienić cały układ wydechowy w VA C20XE HTB. Końcowy tłumik jest cholernie drogi bo tylko Bosal i Walker (choć może będzie zamiennik, jutro bede dzwonil). Jesli nie bedzie zamiennika, włoże jakis sportowy najlepiej cos oryginalnego z kwasiaka ale uzywke albo koncowy od VB 2.5 V6. A co do srodkowego to chce zrobic przelot. Słyszałem ze od jakiegos polskiego srodka lokomocji pasuje idealnie. Nie wiem czy to polonez czy cos innego ale jest prosta rura z puszka i ma srednicy 55mm.

I teraz pytanie do was, jak macie u siebie, co robiliscie i co polecanie.

Ja nie mam katalizatora i od kolektora będzie wsadzona rura średnicy 55mm.


  >
> myślałem o V6 [tym bardziej że miałem okazję takim po..latać nad ulicą
> ;-) ] ale jednak dam spokój, w takich wersjach może się np okazać że brak
> jest zamiennika jakiejś prozaicznej pierdoły np do zawieszenia która jest
> rózna od pozostałych wersji, drogi rozrząd który trzeba by od razu zrobić
> po kupnie itd [np. wiem że rok czy dwa temu katalogi Bosala, Arvin-Tesh
> czy Walkera nie przewidywały tłumika końcowego do 3.0L], wolę coś jednak
> dla plebsu ze wzg na potencjalne koszty a i średnie spalanie [troche
> krakowa, skawiny i troche tras - osiągana średnia w/g BC średnio 40-kilka
> km/h] gazu 10..12L [w 2.0] srednio a 15..17L [w 3.0];-) też robi jakąś
> róznicę,
> brat

Zrobisz jak uważasz. Powiem tylko tyle ze w 406 2.0 pali 10l Pb w miescie a
3.0 tylko 12L. Różnica nie jest taka duża;)

pozdr.

P.S. czesci do V6 sa bez problemu do odstania. tłumik tez.


kylu33, kolega Chalski, mial pewnie na mysli tłumik robiony przez Bosala lub Walkera a nie oryginalny z ASO wiec nie jest to zapewne szmelc ... poza tym skoro uwazasz ze corolla to blaszak po co zmieniles BMW na corolle

Witam

Przeszukałem całe forum i nic sensownego nie znalazłem. Każdy coś kombinuje, a to wydechy na zamówienie, a to z innych aut. Proszę o poradę.

Właśnie stoję przed dylematem co zrobić z wydechem. Czeka mnie wymiana.
Moje autko nie spełnia już normy emisji spalin - niewiele ale przekracza HC.
1) Więc chcę wymienić katalizator.
Ostatnio pękła rura tak w połowie i widzę, że takie akcje będą zdarzać się coraz częściej.
2) to i padło na cały wydech.
Ostatnio wymieniałem też tłumik tylny. Więc podjechałem do magików co robią tylko w tłumikach i katalizatorach: Marynarska 10 Warszawa - P.P.H.U. Bago s.c. M i W Bartołd
Zaproponowali na razie bez zaglądania pod spód (później otrzymam telefon czy faktycznie wszystko do wymiany) wymianę na Kanadyjski dedykowany wydech. Gwarancja 18 miesięcy. Zapytałem się o Bosala to odradzili, że jakość ta sama tylko drożej. Czy ktoś wie o co chodzi może kojarzy co to za kanadyjski wydech? Czy warto w coś takiego wchodzić?
Auto już nie młode prawie 180tyś na liczniku. Zamierzam jeszcze z rok ewentualnie dwa pojeździć no i później sprzedać, ale żeby też był w dobrym stanie i przeglądy przechodził, a nie aby znowu cały wydech wymieniać. Chcę, aby emisja spalin była w normie.
Do zaworów Śmigiera zaglądał i jest niby wszystko super. Sonda lambda nówka sztuka więc na drodze dużej emisji spalin już pozostał w zasadzie tylko niesprawny katalizator.

Poradzcie co zrobić.

A podają, że instalują firm: Walker, Bosal, Ferroz, Płuciennik - mam przeczucie, że niby ta Kanadyjska firm ato nasz Płuciennik . Za wszystko chcą około 1400zł z tłumikiem końcowym - mam swój sprawny więc zapewne pozostanie.
Czy coś jeszcze doradzacie aby zainwestować. Może lekki przyrost KM/Nm? Czy nie chrzanić się i w seryjny odpowiednik. O ASO zapomnijcie w 3tyś może bym się zmieścił.

Pozdrawiam



Powered by MyScript